Дорогие читатели! Десятый номер журнала «Логистика» открывается большим материалом, посвященным итогам Делового форума БРИКС, прошедшем 18 октября 2024 г. в Москве. Директор ООО «Агентство Маркет Гайд» и издатель журнала «ЛОГИСТИКА» Юлия Кислова побывала на мероприятии и подготовила статью, где особое внимание уделила международной торговле и логистической связанности стран объединения. Подробности – в номере.
Директор ООО «Агентство Маркет Гайд» и издатель журнала «ЛОГИСТИКА» Юлия Кислова посетила форум «Международный день торговли – 2024», который прошел 7 ноября 2024 г. в Москве, в Торгово-промышленной палате Российской Федерации. Основной темой форума стало международное сотрудничество и межрегиональная кооперация. Организатором форума выступила Ассоциация экспортеров и импортеров.
18 октября в Центре международной торговли Москвы состоялся Деловой форум БРИКС «Партнерство БРИКС: укрепление многосторонности для справедливого глобального развития и безопасности».
This time hotel experts analyzed hotel market of Volgograd.
According to CBRE research, no new branded hotels will be commissioned in Volgograd before FIFA World Cup 2018. As of the beginning of 2017, there are 85 hotels with a total number of 3,035 rooms in Volgograd. Only three hotels (about 25% of the total number of rooms in the city) operate under international brands.
Tatiana Belova Associate Director, Head of Hospitality & Tourism group CBRE in Russia said: “FIFA World Cup 2018 will have an extremely positive result for Volgograd. Investment fever did not affect Volgograd’s hotel market, where investors were reasonable in estimations of the effect of this event for the city. Among the recently opened branded hotels is Hilton Garden Inn Volgograd of 157 rooms, officially introduced in May 2017. It was decided to open this hotel far before the news about FIFA World Cup. Thus, the quality supply has not increased in this market (not taking into account the apartments of different quality), we expect that this significant sports event will stimulate the growth of tariffs in June and will allow hoteliers to increase the profitability for the whole year."